Egzamin E.15

Rok Wersja Arkusz egzaminacyjny Klucz odpowiedzi
bd E.15-00  e_15_00_pisemny_www
2015 E.15-X-15.01 e_15_2015_01_X
2015 E.15-X-15.05 e_15_2015_05_X
2015 E.15-X-15.08 e_15_2015_08_X
2016 E.15-X-16.01

Klucze odpowiedzi: OKE

Oprogramowanie do konfiguracji centrali Slican – ConfigMAN

Opis procedury instalacji oprogramowania oraz konfiguracji bez podłączenia centrali:

  1. Ściągamy oprogramowanie klikając w link powyżej,
  2. Rozpakowujemy plik zip,
  3. Instalujemy oprogramowanie klikając w plik cm_6.30.0200pl.exe z domyślnymi ustawieniami,
  4. Kopiujemy pliki „konfiguracja_testowa.pbx” w wybrane miejsce,
  5. Uruchamiamy program ConfigMAN-admin,
  6. Zamykamy okienko szybkiego dostępu (o ile się otworzy 🙂
  7. W programie przechodzimy do menu Plik->Import z pliku i wybieramy zapamiętany plik konfiguracyjny: Login: admin  hasło: pozostawiamy puste miejsce
  8. Po załadowaniu pliku możemy przejść do konfiguracji centrali. Wszystkie poniższe wybory należy wykonywać poprzez wskazanie odpowiedniego punktu w menu – drzewku znajdującym się po lewej stronie okna programu,
  9. Pobierz plik: Konfiguracja nazwy centrali Slican
  10. Książka telefoniczna – telefon systemowy CTS – uzupełniamy na klawiaturze telefonu – nie centrali!!! Instrukcja uzupełnienia pod linkiem: Książki telefoniczne telefonu CTS-102
  11. Konfiguracja Przycisków szybkiego wybierania w telefonie ISDN Eurit 25 (strona 51 Instrukcja telefonu ISDN Eurit 25):
  12. Tworzenie zapowiedzi/DND – Jeżeli abonent czasowo ma być zablokowany i osoba dzwoniąca na numer tego abonenta ma usłyszeć zapowiedź to należy tego dokonać w opcji Abonenci/Przekierowania. Po wybraniu z tabeli abonenta, którego pragniemy zablokować na karcie jego ustawień (pod tabelą) włączamy opcję DND-Nie przeszkadzać oraz ustawiamy wiadomość DNDMsg na Zapowiedź i ustawiamy wybraną zapowiedź. Wybraną zapowiedź nagrywamy w opcji Ruch przychodzący/Zapowiedzi. Od tego momentu dzwoniąc na wybrany numer usłyszymy wybraną zapowiedź.
  13. Gorąca linia (Hot line) – Jest to usługa przypisana do wybranego abonenta. Jeżeli abonent nie wybierze numeru telefonu w określonym czasie po podniesieniu słuchawki to zostanie automatycznie wybrany określony numer telefoniczny. W celu zdefiniowania gorącej linii należy w opcji Abonenci/Ruch wychodzący ustawić opcję PrfHL na Abonent oraz wybrać, numer który ma zostać wybrany po określonym czasie bezczynności. Czas zwłoki ustawia się w opcji Ruch wychodzący w polu HLOfs.