Rok | Wersja | Arkusz egzaminacyjny | Klucz odpowiedzi |
bd | E.15-00 | e_15_00_pisemny_www | |
2015 | E.15-X-15.01 | e_15_2015_01_X | |
2015 | E.15-X-15.05 | e_15_2015_05_X | |
2015 | E.15-X-15.08 | e_15_2015_08_X | |
2016 | E.15-X-16.01 | ||
Klucze odpowiedzi: OKE
Oprogramowanie do konfiguracji centrali Slican – ConfigMAN
Opis procedury instalacji oprogramowania oraz konfiguracji bez podłączenia centrali:
- Ściągamy oprogramowanie klikając w link powyżej,
- Rozpakowujemy plik zip,
- Instalujemy oprogramowanie klikając w plik cm_6.30.0200pl.exe z domyślnymi ustawieniami,
- Kopiujemy pliki „konfiguracja_testowa.pbx” w wybrane miejsce,
- Uruchamiamy program ConfigMAN-admin,
- Zamykamy okienko szybkiego dostępu (o ile się otworzy 🙂
- W programie przechodzimy do menu Plik->Import z pliku i wybieramy zapamiętany plik konfiguracyjny: Login: admin hasło: pozostawiamy puste miejsce
- Po załadowaniu pliku możemy przejść do konfiguracji centrali. Wszystkie poniższe wybory należy wykonywać poprzez wskazanie odpowiedniego punktu w menu – drzewku znajdującym się po lewej stronie okna programu,
- Pobierz plik: Konfiguracja nazwy centrali Slican
- Książka telefoniczna – telefon systemowy CTS – uzupełniamy na klawiaturze telefonu – nie centrali!!! Instrukcja uzupełnienia pod linkiem: Książki telefoniczne telefonu CTS-102
- Konfiguracja Przycisków szybkiego wybierania w telefonie ISDN Eurit 25 (strona 51 Instrukcja telefonu ISDN Eurit 25):
- Tworzenie zapowiedzi/DND – Jeżeli abonent czasowo ma być zablokowany i osoba dzwoniąca na numer tego abonenta ma usłyszeć zapowiedź to należy tego dokonać w opcji Abonenci/Przekierowania. Po wybraniu z tabeli abonenta, którego pragniemy zablokować na karcie jego ustawień (pod tabelą) włączamy opcję DND-Nie przeszkadzać oraz ustawiamy wiadomość DNDMsg na Zapowiedź i ustawiamy wybraną zapowiedź. Wybraną zapowiedź nagrywamy w opcji Ruch przychodzący/Zapowiedzi. Od tego momentu dzwoniąc na wybrany numer usłyszymy wybraną zapowiedź.
- Gorąca linia (Hot line) – Jest to usługa przypisana do wybranego abonenta. Jeżeli abonent nie wybierze numeru telefonu w określonym czasie po podniesieniu słuchawki to zostanie automatycznie wybrany określony numer telefoniczny. W celu zdefiniowania gorącej linii należy w opcji Abonenci/Ruch wychodzący ustawić opcję PrfHL na Abonent oraz wybrać, numer który ma zostać wybrany po określonym czasie bezczynności. Czas zwłoki ustawia się w opcji Ruch wychodzący w polu HLOfs.